Porez na dividendu

Kolega Matić me u svom komentaru upitao;

Poštovani gosp. Cartmann. Imam pitanje koje nema veze s temom. Primjećujem kako kupujete dionice na USA tržištu. Naime zanima me dali če se najavljeni porez od 12% odnositi i na dividende dobivene od USA ili njemaćkih dionica. S Njemačkom imamo potpisan ugovor o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja dok s USA nemamo. Koristim uslugu skrbništva nad dionicama kod jedne naše veće banke. Drago me je da ste se opet uhvatili pisanja bloga. Srdaćan pozdrav.

I nekoliko forumaša mi je postavilo identično pitanje pa sam ga odlučio istaknuti u zasebnom komentaru.

Koliko sam upoznat hrvatski rezidenti bi porez na dohodak trebali platiti bez obzira gdje je ostvaren, uzimajući u obzir zakone o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja (s slučaju da postoji s dotičnom državom).

Podnošenje godišnje porezne prijave poreza na dohodak obvezno je ukoliko je osoba tijekom godine ostvarila(primila) dohodak iz inozemstva. Dohodak može biti ostvaren temeljem: nesamostalnog rada(plaće), mirovine, autorskih naknada, kamata, isplate dobiti ili dividende, samostalnog rada, imovine itd..

Zakon o porezu na dohodak, dodanu vrijednost i dobit već duže vrijeme nalaže da rezidenti koji ostvare dohodak iz inozemstva moraju platiti porez na dohodak. U to ulazi i dohodak temeljem dividende, ali u praksi (zbog očitih razloga), vrlo mali broj obveznika plati porez.

Trenutno postoji samo nacrt (prijedlog) izmjene i dopune zakona o porezu na dohodak, dodanu vrijednost i dobit, te zakona o doprinosima i o poreznoj upravi. Više ćemo znati nakon što isti bude uveden.

Po nacrtu zakona, ako primite dividendu u iznosu 12.000 kuna, ista će biti umanjena za iznos poreza od 12% (1440kn), a vi temeljem godišnje porezne prijave tražite povrat tih sredstava.

Više informacija o izmjenama i dopuni zakona o porezu na dohodak, dodanu vrijednost i dobit, te zakona o doprinosima i o poreznoj upravi može naći na poveznici – LINK

 

ps. slobodno me ispravite ako sam negdje pogriješio.

Oglasi

Komentiraj

